پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 183422
۸ فروند هواپيماي جديد براي ايرلاين تازه تأسيس «نسيم»
خريد ۱۳ فروند بوئينگ‌۷۳۷ و يک فروند AVRO توسط ايران
تاریخ انتشار : 1394/08/10 16:38:53
نمایش : 1006
به تازگي ۱۳ فروند بوئينگ 400ـ737 خريداري شده است که ۳ فروند آن متعلق به شرکت هواپيمايي کاسپين، ۲ فروند متعلق به شرکت هواپيمايي آسمان و ۸ فروند متعلق به شرکت هواپيمايي «نسيم» است که دو فروند آن فردا شب وارد کشور مي‌شود.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛يک منبع آگاه در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: هشتم آبان امسال، يک فروند هواپيماي AVRO از نسل هواپيماهاي BAE انگليسي وارد کشور شد که توسط شرکت هواپيمايي ماهان خريداري شده است.

وي افزود: همچنين دو فروند بوئينگ 400ـ737، تا فردا شب از يک کشور اروپايي وارد ايران مي‌شود.

وي ادامه داد: اين دو فروند بوئينگ 737 ‌توسط يک ايرلاين جديد به نام «نسيم» به مديريت مديرعامل سابق شرکت فرودگاه‌هاي کشور که به‌ تازگي تأسيس شده، خريداري شده است.

وي با بيان اينکه مرکزيت ايرلاين مذکور در اصفهان است، اظهار داشت: شرکت هواپيمايي «نسيم» 8 فروند هواپيما خريداري کرده است که 2 فروند آن تا فردا شب وارد کشور مي‌شود.

وي توضيح داد: شرکت هواپيمايي «نسيم» حاصل جوينت گروهي از آژانس‌هايي است که بيش‌ترين چارتر مسير نجف را آنها انجام مي‌دهند؛ در حال حاضر ايرلاين مذکور با نام تجاري «بهشت نسيم امين»‌ چارتر مي‌کند.

وي افزود: اين شرکت هواپيمايي اعلام کرده است که تا 22 بهمن ماه امسال پروازهاي خود را راه‌اندازي خواهد کرد، اما به نظر مي‌رسد فروش بليت آنها به ايام نوروز 95 برسد.

وي بيان کرد: شرکت هواپيمايي «نسيم» برنامه‌ريزي کرده است هر دو ساعت پرواز در مسير مشهد داشته باشد تا اگر کسي هم پرواز خود را از دست داد، با پرواز بعدي بدون پرداخت هزينه اضافي جابه‌جا شود.

اين منبع آگاه با اشاره به خريد 13 فروند بوئينگ 737 براي کشور توضيح داد: درواقع 13 فروند بوئينگ 400ـ737 خريداري شده است که 3 فروند آن به شرکت هواپيمايي کاسپين مي‌رسد، 2 فروند از اين هواپيما متعلق به شرکت هواپيمايي آسمان و 8 فروند متعلق به شرکت هواپيمايي «نسيم» است.

وي با بيان اينکه بوئينگ‌هاي 737 هواپيماهاي بسيار بهره‌وري است، گفت: اين هواپيما در يکي از اين شرکت‌هاي هواپيمايي ايران، روزانه 10 تا 11 ساعت پرواز مي‌کند و اين بسيار مطلوب است، درحالي که سال ساخت آن 1992 ميلادي است.

وي اظهار داشت: همه اين بوئينگ‌هاي خريداري شده توليد سال‌هاي 1995 تا 2000 ميلادي هستند که موافقت اصولي و مجوز پذيرش هواپيما‌ها اخذ شده است.

وي افزود: تهيه همه اين هواپيماها در قالب «خريد» است و اصلاً اجاره به شرط تمليک نداريم؛ در شرايط پس از تحريم است که موضوع اجاره به شرط تمليک هواپيما بيش‌تر نمود مي‌يابد.

وي با بيان اينکه هواپيماهاي مذکور اغلب داراي سن 15 سال به بالا است، در پاسخ به اين گفته که وزير راه و شهرسازي الزام کرده است‌ هواپيماهاي با سن بالاي 15 سال وارد ناوگان هوايي کشور نشود، گفت: خريد اين هواپيماها و موافقت‌نامه‌هاي اصولي آن پيش از تصويب اين قانون انجام شد، البته قابل ذکر است که موضوع اصلي درباره يک هواپيما، تأمين قطعات آن است؛ چندان مهم نيست هواپيما چه سني داشته باشد، اما تأمين قطعه و تضمين شرکت سازنده براي تأمين قطعه، امري ضروري است.

وي افزود: البته تا اقتصاد کشور درست نشود و از اين رکود فعلي خارج نشويم و تا نقدينگي مردم افزايش نيابد، قطعاً ورود هواپيماهاي نو توجيه مالي و اقتصادي براي ايرلاين‌ها ندارد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html